Sayfalar

27 Ocak 2012 Cuma

Lisedeki Platonik Aşkım

Az önce balkonda sigara içerken aklıma geldi, Lisede platonik olarak aşık olduğum bir kız vardı. Bu sene okuduğum üniversiteye yatay geçiş yaparak gelmiş kendisi. Birkaç hafta önce sabah evden okula giderken karşılaştım kendisiyle, sabah dediğime bakmayın öğleden sonraki dersime gidiyordum sadece yeni uyanmıştım o kadar. Her neyse, okulun çıkış kapısında karşılaştım kendisiyle. Bazı sebeplerden dolayı lisedeki arkadaşlarımla görüşmeme kararı almıştım yıllar önce o da dahil tabiki de...

Yolda karşılaştığımız anda yüzünde öyle güzel bir gülümseme oluşmuştu ki hala aklımda. Hatta ev arkadaşımla aramızda şöyle bir diyalog geçti aramızda:
- Şu geçen kız sana mı gülümsedi?
- Evet
- Tanıyor musun peki?
- Bir zamanlar tanırdım.
- Nasıl yani?
- Boşver uzun hikaye...

Şu sıralar okuldan eve, evden okula giderken pek sık karşılaşır oldum kendisiyle. Ama esas mevzu bu değil tabiki de...

Nokia 5210 ilk cep telefonum
Lise yıllarımda cep telefonu kullanmaya daha yeni başlamıştım. İlk telefonum Nokia 5210'du. Evde ailem, okulda arkadaşlarım telefonumu kurcalamasınlar diye cep telefonuma kilit kodu koymuştum. Kilit kodum da onun isminin tuş takımına göre kodlanmış haliydi... Bir tenefüs vakti o platonik olarak sevdiğim kız yanıma gelmişti. Bense telefondaki Space Impact oyununu oynuyordum. Yanıma oturdu napıyosun dedi, oyun oynuyorum dedim. Ben de oynayabilir miyim dedi. Olmaz dedim. Elimden telefonu almaya çalıştı, telefonu vermemekte direnince telefon bir anda elimden yere düşüp kapandı. Neyse o telefonu alıp açma tuşuna bastı ve telefon Pin kodu sordu. Hımm pin kodun ne olabilir, benim ismim olabilir mi acaba dedi ve kendi ismini tuşladı. Yes tuşuna bastığı anda benim kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. Telefon'dan gelen yanlış pin kodu uyarısı sesiyle beraber kendime geldim. İçimden kendime hem kızdım hem de sevindim. Güvenlik kodumu onun ismi yapmıştım. Pin kodum ise tuttuğum futbol takımımın kuruluş yılıydı :). Pin kodumu girip telefonu ona verdim, biraz da o oyun oynamıştı. Daha sonra ders zili çalıp ders başladığında hemen telefonumun güvenlik ayarlarından güvenlik şifremi değiştirdim.

Peki ya es kaza güvenlik kodunu kendi ismi olarak tuşlasaydı ne olacaktı? Onu sevdiğimi anlasaydı ne yapardım ben? Acaba pin kodum olarak kendi ismini kodlaması bana bir işaret miydi? Bu sorulara ne kendim cevap verebildim (daha doğrusu bu sorulara cevap bulmaya ne cesaret edebildim), ne de ondan cevap alabilecek kadar cesurdum...

Her neyse, şu sıralar yolda karşılaşsak da renk vermeden hayatıma devam ediyorum. Kullandığım şifrelerde ise artık sevdiğim kızların isimlerini kullanmıyorum :) Tuttuğum takımın kuruluş yılı ne güne duruyor şifreler için değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder